2008-08-15

Kimchi dolabı ve düşündürdükleri...

Kimchi, Kore mutfağının vazgeçilmezi. Kolay anlaşılması için acılı lahana turşusu diyebiliriz, ama kimchi adı (suşi gibi) geniş bir yemek ailesine karşılık geliyor, bunlardan en bilineni acı biberli lahanalısı, en azından benim tek yediğim bu. Çiğ lahana gibi bol miktarda C vitamini içeriyor. Hemaroidal kaygılarınız yoksa çok sağlıklı bir yiyecek.


Koreliler, sadece kimchi saklamak için buzdolabı yapmışlar. Eski bir haber, ama ben yeni öğrendim. Sadece kimchi saklayan buzdolaplarının yanı sıra kimchi gözü olan buzdolapları da var. Samsung, LG gibi markalar üretiyor. Böylelikle şehirde yaşayan, evinde kileri ya da benzeri serin bir yeri olmayan Koreliler de kendi kimchilerini yapabiliyor, dışarıdan satın almak yerine.

Bizim mutfak innovasyonumuz elektrikli kahve pişiricide bitmiş durumda. Adam olmayız biz.

3 yorum:

Türker dedi ki...

bi ramen'e bi de bu kimchi'ye acayip özenmişimdir. filmlerde ne biçim yiyo herifler! gerçi ramen'i domuz yağından yapıyolarmış, kokudan dükkanın önünden bile geçilmiyomuş ya.

ben de bi keresinde bi japonun özbekistan'daki korelilerden alıp getirdiği kimchi'yi yemiştim. turptu sanırım o. ekşili ekşili güzeldi :)

cmdrDoner dedi ki...

ya ben de bu yıl bir girişeyim yapayım diye düşünüyorum... acı biberli lahanadan kimchi.. ankara'da guangzhou wuyang veriyo öyle bi kimchi, pek hastasıyım.

ramen: ya ben miso çorbasından öteye geçemedim :P. bilemeyiz.

esken dedi ki...

İnovasyon fayda sağlayan + para kazandıran yenilik. İhtiyaç gideren bir şey. Bizde şahsi çıkarlar için çok yaratıcı fikirler var. Cinfikir milletiz)

Bir şey daha öğrendik. Merak ettim şu kimchiyi))